گلستان معرفت

وبلاگ شخصی -حاوی مطالب آموزشی٬ تربیتی

گلستان معرفت

وبلاگ شخصی -حاوی مطالب آموزشی٬ تربیتی

تقدیم به دانش آموزان پایه اوّل

به نام اولّین  معلّم

آری دوست عزیز اکنون احساس می کنم زمان ولحظات جدایی فرا رسیده لازم دیدم چند کلمه ای بنگارم وتقدیم به تو عزیز کنم:

همیشه اوّلین ها به زندگی زیبایی خاصی بخشیده اند "اوّلین نگاه، اوّلین سلام ،اوّلین کلام،اوّلین روز ،اوّلین...

امّا اوّلین معلّم دوران زندگیت رایادت باشد ؛نمی خواهم منّتی داشته باشم که اولین معلّمت من بودم ؛من افتخار این را دارم که اولّین معلّمت بودم؛وتو بدان روز گار خیلی زود روی همه چیزگرد وغبار  فراموشی می پوشاند.مگر اوّلین ها ؛خاطرات خوش وبه یاد ماندنی و...

فرزندم همیشه خوبی هاوبهترین هارا برایت از درگاه یگانه ایزد منّنان خواستارم .امید وارم در زندگی بدانی که بازای هر انسان خوب انسانی بد نیز هست .هیچگاه کاملا خوش بین نباش "ویا بر عکس آن همه چیز را بد نبین ؛خوب به پدیده ها نگاه کن در هر تصمیمی تفکر کن ،انسان های صادق وپاک بسیارند اما بدان که همواره انسان هایی شیّاد در لباس گرگ ها ویا روبه صفتان نیز فراوانند.

شایداگر بگویم همیشه خوب فکر کن؛ با نیکان مشورت کن وبه خدا توکّل کن ووظیفه ات را انجام بده ودرآخرنتٞیجه ی کار را به خودش واگذار،گزاف نگفته باشم.

عزیزم هر شغلی به جای خود مهم ومقدّس است .مبادا شغل های ساده وخدماتی در اجتماع را کوچک بشمری  وزحمات  صاحبانشان را ناچیز حساب کنی !وتو تلاش کن همیشه مشاغلی مهم  وپر زحمت داشته  باشی ؛چرا که به فرموده ی قرآن چیزی برای انسان جز تلاش نیست .شاید معنای زندگی تلاش  باشد وانسان بدون تلاش وکار مرده ای بیش نباشد.

این را بدان که طمع چیزی جز پلیدی نیست .رزق وروزی از خداست واو روزی رسان است.ارزش کارهایت را با پول ومعیار های دنیایی نسنج.وبدان که چه بسیارند کارهایی که به نظر ناچیز اما پربها.

در پایان بهتر است یاد آور شوم که هر کاری را برای رضای او کنی !چرا که اوست بهترین مزد دهندگان و پشتیبانان.

به خدایت می سپارم به مصداق این بیت زیبا از مهدی سهیلی که برای فرزندش سروده است :

خواهم که همه عمرتو پاینده بمانی  

تاجی  شوی و  بر سر  آینده بمانی  

کسی که قلبش برای سعادت وپیروزیت می تپد آموزگار کلاس اوّلت.